Twitter & LinkedIn (leestijd: < 2 minuten)

linkedin tipsVanmorgen ontving ik een goede vraag van een relatie: “Hoe ontkoppel ik twitter van mijn linkedin account?“. Bedankt voor deze vraag. Om dit te beantwoorden wil ik eerst laten zien hoe je je Twitter account aan LinkedIn kunt koppelen.

Het is sinds ongeveer een half jaar mogelijk LinkedIn en Twitter te koppelen, zo kun je mensen met wie je via LinkedIn verbonden bent als nieuwe followers krijgen. Ook kun je de status in LinkedIn en Twitter tegelijk op allebei de platformen updaten als je daarvoor kiest.

Hoe koppel ik mijn Twitter account nu aan LinkedIn? De eerste stap is naar ‘Edit my Profile’ te gaan. Daar zie je in onder je Websites Twitter: None + Add Twitter account staan. Zorg dat je van te voren al ingelogd bent in je Twitter account. Als je dan Add Twitter account selecteert, krijg je een nieuw scherm te zien waarin je kunt kiezen uit Deny of Allow. Door Allow te selecteren, kom je in een nieuw venster waar je kunt selecteren of je al je twitter berichten, of alleen die met een #in wilt laten zien op je LinkedIn account.

Mijn advies, kies hier voor “Only tweets that contain #in”, zodat je doelgericht kunt kiezen welke twitterberichten je op je Professionele LinkedIn profiel wilt laten verschijnen. Als je dan op Save Settings klikt, is je Twitter account toegevoegd aan je LinkedIn profiel.

Als je nu je status update in LinkedIn, kun je ervoor kiezen, om deze status update ook op Twitter te laten verschijnen door dit aan te vinken onderaan de LinkedIn Status update.

Terug naar de oorspronkelijke vraag: “Hoe ontkoppel ik twitter van mijn linkedin account?” Onder Edit my Profile achter je Twitter naam staat nu een knop [Edit]. Selecteer deze en je komt in het scherm met alle Settings van Twitter. In plaats van te ontkoppelen, kun je er ook voor kiezen om je Twitter account (al dan niet tijdelijk) onzichtbaar te maken voor je netwerk. Wil je je Twitter account echt ontkoppelen, selecteer dan Remove. Bevestig het en je Twitter account is verwijderd van je LinkedIn profiel.

Een heel prettig weekend! Tot maandag!
Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Applications, LinkedIn, Profiel, Twitter. Bookmark de permalink .

5 reacties op Twitter & LinkedIn (leestijd: < 2 minuten)

  1. Graag gedaan, weer een uiterst gedetailleerde uitleg Perry.
    bedankt!

    Groetjes,

    Mareanne Bosch
    http://www.mareannebosch.nl

  2. Bedankt voor je gedetailleerde uitleg, Top! gelijk ook aangepast

    Goed weekend,

    Groetjes Mareanne Bosch

  3. Sabine zegt:

    Als je, zoals ik zelf heb gedaan, je LinkedIn profiel in het begin niet met de optie #in hebt gedaan, is het even zoeken, maar je kunt dat wel aanpasssen. Dus als je alsnog wilt dat er geselecteerde tweets op LinkedIn verschijnen heb ik, wellicht met een omweg, het volgende gedaan:bovenin de zoekbalk heb ik als keuze ‘groups’ gegeven, en daarna ‘Twitter’ ingevoerd, zonder enter te toetsen. Er verschijnen dan een aantal suggesties. Onderaan alle groepkeuzes staan nog de opties features: met Add Twitter account of Edit Twitter settings, keuze twee geeft de mogelijkheid om alle settings aan te passen (van veranderen naar #in maar ook niet tonen)

    • litips zegt:

      Hallo Sabine,

      Dank voor je reactie. Ik ben blij te horen dat je er zelf ook een oplossing hebt gevonden. Het is een terechte constatering waar ik niet over schreef in mijn tip: als je in het begin inderdaad niet de optie met #in had gedaan, hoe pas je dat dan weer aan. De eenvoudigste manier is als je in Edit my Profile bent, klik je op [Edit] achter Twitter, dan kom je in een pagina waar je alle Twitter settings aan kunt passen. Ook de #in setting.

      Hartelijke groet en een prettig weekend,

      Perry van Beek

      • Sabine zegt:

        Hallo Perry, dat leek mij ook heel logisch, ik kon echter nergens in mijn Edit Profile Twitter settings vinden, nog steeds niet eigenlijk😀 Dus ik dacht: dat hebben ze vast verstopt, vandaar mijn omweg!
        Dank voor je reactie en een fijn weekend, groetjes, Sabine

Reacties zijn gesloten.