Updates in LinkedIn Groepen (leestijd: 1 minuut)

linkedin tipsPlaats jij wel eens berichten in LinkedIn groepen? Of reageer je wel eens op nieuwe of lopende discussies?

LinkedIn groepen is een mooie tool om te laten zien dat jij inderdaad de expert bent die jij in je profiel belooft te zijn. Ik hoor soms dat mensen niet aan groepsdiscussies deelnemen omdat ze niet weten waar deze informatie wordt getoond.

Want wat gebeurt er nu eigenlijk met je discussie of reactie in zo’n groep en wie krijgt dit inderdaad eigenlijk allemaal te zien? Heel eenvoudig: enkel en alleen andere leden van die groep krijgen jouw nieuwe berichten of reacties te zien!

Wat nu interessant is, is dat  jouw groepsberichten en –reacties ook op je eigen LinkedIn profiel worden vermeld. Maar ook daar geld dat jouw nieuwe bericht of reactie in een bepaalde groep alleen maar zichtbaar is voor de leden van die bewuste groep.

Wat misschien wel nog interessanter is, is dat  jouw nieuwe berichten of reacties ook verschijnen op de HOME pagina van jouw connecties, als… ze ook lid zijn van die bewuste groep.

Mijn tip is dus eigenlijk om volop gebruik te maken van de LinkedIn groepen. Want jouw reacties en nieuwe berichten komen dus onder de aandacht van precies die mensen die die interesse met jou delen!

Veel plezier en tot morgen!
Perry

P.S. extra tip: Zorg dat je als eerste reageert op nieuwe discussies. Als je deze video van Derek Sivers bekijkt dan begrijp je goed waarom.

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Groups, Home, LinkedIn, Profiel. Bookmark de permalink .

6 reacties op Updates in LinkedIn Groepen (leestijd: 1 minuut)

  1. Beste Perry,

    Goede tip! Ik heb ’n aanvulling voor je om ’t verhaal compleet te maken. Je reactie verschijnt óók op de HOME pagina van mensen die je volgen maar die geen connectie van je zijn.
    Misschien wil je daar weer ’n aparte tip aan wijden (hoe volg je mensen), maar kijk anders op de ‘help’ pagina van LinkedIn en zoek op ‘Follow and Stop following Group members’.
    Hartelijke groet,
    Michaëla Halewijn

    • litips zegt:

      Hallo Michaëla,

      Dankjewel voor deze TOP aanvulling! Wat je zegt klopt helemaal, alhoewel ook dan geldt dat die mensen lid moeten zijn van die bewuste LinkedIn groep.

      Bedankt voor je waardevolle bijdrage!

      Hartelijke groet,

      Perry van Beek

  2. John van Oossanen zegt:

    hallo perry,
    Dank voor weer een tip, maar vooral ook voor de video, heerlijk!
    groeten,
    John

  3. Hans Heesterbeek zegt:

    Ik had de video al eens eerder gezien maar wat een prachtige redenatie. Lets be first followers.
    Thx Perry

  4. Maurice Zondag zegt:

    De leestijd van 1 minuut vind ik leuk gevonden. Wat je echter beperkt is dat je geen volledig antwoord geeft op de vraag waarom iemand niet reageert op LinkedIn Groups. Ik beheer ook een groep voor professionals uit mijn vakgebied, maar er is nauwelijks interactie. De ruim 100 leden zetten er geen nieuwe berichten neer, en reageren nauwelijks op elkaars berichten als iemand daar het ‘lef heeft gehad’ er iets neer te zetten.

    Is dat ook de ervaring van anderen? En hoe zou ik die interactie kunnen verhogen?

    • litips zegt:

      Hallo Maurice,

      Terechte opmerking. Heb je de videoclip van Derek Sivers gezien? De eerste die reageert – en zelfs ook nog de tweede – heeft ‘lef’ nodig, daarna is vaak het hek van de dam als de discussie ook echt prikkelt en uitlokt tot een gesprek.

      Een mededeling wordt gewoon ter kennis genomen en zal niet veel reacties opleveren, hooguit bedankjes. Vaak is het daarom een goed idee om concreet naar een reactie te vragen. Wat vind jij van/over… Daag je lezers gerust uit, zonder ze te provoceren.

      Groet,
      Perry

Reacties zijn gesloten.