Websites noemen (leestijd: 1 minuut)

linkedin tipsOp je LinkedIn Profiel kun je tot drie verwijzingen naar websites vermelden. Veel mensen kiezen daar voor de standaard ‘My Company’ of ‘My Website’. Dat is een gemiste kans. Je klikt nu eenmaal sneller op een link als je weet waar die link je naar toe brengt. Bij My Company weet ik dat niet precies. Als er Wijnhandel Jan Janssen zou staan, dan weet ik dat dus wel precies.

Hoe pas je dit aan. Als je in Edit my Profile bent, klik je op [Edit] achter Websites. Daar kun je dan tot drie website adressen invullen. Als je Other: selecteert in plaats van ‘My Company’ krijg je een extra veld waarin je een eigen omschrijving van je website in kunt vullen. Je hebt hier tot 30 karakters.

LinkedIn biedt je de mogelijkheid om drie van je internet pagina’s te laten zien. Wat me opvalt, is dat veel mensen vaak maar één website noemen. Dat begrijp ik ook wel, want de meeste mensen werken voor één bedrijf, dus noemen ze de website van dat bedrijf. Toch kun je in dat geval ook vast en zeker drie websites noemen. Of heeft de website van jouw bedrijf maar één pagina?

Bijvoorbeeld:

  • Wijnhandel Jan Janssen
  • Jan’s Wijn & Spijs Advies
  • Wijnaanbieding van de week

Zo kun je ervoor kiezen om mensen gericht te verwijzen naar belangrijke of relevante subpagina’s van jouw website.

Veel succes en tot morgen!
Perry

P.S. bonus-tip: als je ergens anders op LinkedIn (in berichten, reacties, status updates, etc.) een verwijzing naar een website gebruikt, zet daar dan altijd http:// voor. Op die manier wordt de link direct klikbaar.

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in LinkedIn, Profiel, Websites. Bookmark de permalink .

Een reactie op Websites noemen (leestijd: 1 minuut)

  1. Goede tip Perry! thanks

Reacties zijn gesloten.