Spaar $10 met LinkedIn (leestijd: 1 minuut)

linkedin tips

Update 17 maart 2011: Onderstaande tip werkt helaas alleen nog maar voor mensen met een betaalde account!

Als ik een interessant profiel van iemand op LinkedIn tegenkom, dan wil ik – voordat ik ze meteen ga uitnodigen – deze persoon meestal eerst een bericht sturen waarin ik mijzelf kort voorstel en vertel waarom ik contact opneem. Vaak vraag ik dan ook of ze open staan om te connecten.

Nu is het zo meestal zo, dat je ze dan een InMail moet sturen omdat je nog niet met ze verbonden bent. En – als je geen betalend lid bent – dan kost je dat $10! Niet veel als het een nieuwe prospect is, maar toch kun je je deze $10 besparen. Er is namelijk een work-around via LinkedIn groepen.

Kijk van welke LinkedIn groepen deze persoon lid is en word dan ook lid van de groep die voor jou het meest relevant is (of van een open groep). Tenzij deze persoon dit expliciet heeft aangegeven (gebeurt zelden!), kun je deze persoon nu direct een bericht sturen zonder dat je $10 voor een Inmail hoeft te betalen.

Natuurlijk ben je al lid van een aantal voor jou relevante groepen. Echter, door naast deze groepen ook lid te worden van tien grote, relevante (Nederlandse) groepen is de kans erg groot dat de persoon waarmee je contact zoekt al lid is van één van deze groepen. Op dit moment zijn dit de tien grootste Nederlandse LinkedIn groepen:

  1. Iedereen Elke Dag Plezier:                                        37.802 leden
  2. Dutch ICT Professionals:                                           13.737 leden
  3. Vastgoed Nederland:                                                   11.114 leden
  4. Freelance Opdrachten:                                               11.055 leden
  5. SAP Career Opportunities Group:                           10.673 leden
  6. Brabant Netwerk:                                                        10.568 leden
  7. Netwerk Noord:                                                              9.941 leden
  8. Finance Professionals Netherlands:                           9.636 leden
  9. Sales & Marketing Professionals Netherlands:        9.651 leden
  10. Communicatie, Pers en Voorlichting:                        9.236 leden

Tot morgen,

Perry

P.S. bonus-tip: als je lid bent van dezelfde groep als iemand die je wil uitnodigen, heb je zijn of haar e-mail adres niet meer nodig.

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Groups, InMail, LinkedIn, Netwerken. Bookmark de permalink .

3 reacties op Spaar $10 met LinkedIn (leestijd: 1 minuut)

  1. corabas zegt:

    Weet je ook wat de grootste internationale groepen zijn?

    • litips zegt:

      Uiteraard! Als je in Groups Directory op Search klikt (zonder een zoekwoord in te vullen, of een taal of type groep te selecteren) krijg je de lijst van de tien grootste LinkedIn groepen.

      En als je wel een zoekwoord ingeeft, of een andere taal, ook dan worden de resultaten van groot naar klein getoond. Dit is de manier hoe LinkedIn de resultaten standaard weergeeft.

      Succes!

  2. corabas zegt:

    Bedankt, Perry!

Reacties zijn gesloten.