Succes in LinkedIn groepen (leestijd: 1 minuut)

linkedin tipsLinkedIn Groups zijn een geweldige tool om onder de aandacht te komen van jouw doelgroep. Mensen doen zaken met mensen die ze kennen, mogen en vertrouwen! Oftewel mensen die ze KNOW, LIKE en TRUST!

KNOW – Door actief deel te nemen aan discussies in voor jou relevante groepen, zul je door de groepsleden opgemerkt worden.

LIKE– Als je weet te communiceren in de ‘taal’ van de groep, dan zullen de groepsleden je bijdragen gaan waarderen.

TRUST – Als je er dan ook nog voor zorgt, dat je bijdragen consistent en waardervol zijn voor de groep, zullen de groepsleden je gaan vertrouwen als expert.

Twee concrete tips die je vandaag nog direct zult kunnen toepassen zijn om dit te bereiken zijn:

  • Reageer als eerste op een positive manier op nieuwe posts. Degene die het bericht plaatste zal je over het algemeen zeer dankbaar zijn en iedereen die nu deze discussie leest, ziet jouw reactie als eerste staan. Meestal worden slechts de eerste paar reacties gelezen.
  • Reageer op discussies waar al vele mensen voor jou op gereageerd hebben. Of op discussies waar een aantal voor jou relevante mensen op gereageerd hebben. De meeste mensen die al gereageerd hebben, hebben “Send me an email for each new comment.” aangevinkt staan. Zij zullen dus een email adres met jouw reactie ontvangen.

Veel plezier in LinkedIn groepen!

Tot morgen,

Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Groups, LinkedIn, Netwerken. Bookmark de permalink .

4 reacties op Succes in LinkedIn groepen (leestijd: 1 minuut)

  1. Hey Perry,

    Ik ben steeds blij met je tips. Hihi en die leestijd vind ik erg slim. Ik raak steeds meer overtuigd van ‘het verschil maken’, via de sociale media, dankjewel!!

    Groetjes,
    Ron

  2. Jay zegt:

    Goede samenvatting, know like and trust. KLT🙂 ga ik onthouden

  3. Marlies van der Meer zegt:

    Like is niet alleen communiceren in de ‘taal’ vd groep maar ook je inleven in de groep en daarop inhaken; meeleven met de groep en dat laten blijken; je persoonlijke gezicht laten zien en kennis/tips/advies delen met de groep. En dit laatste draagt dan weer bij aan je expert status en Trustfactor.

    • litips zegt:

      Hallo Marlies, dankjewel voor je reactie.

      Je hebt helemaal gelijk! Eigenlijk bedoelde ik dat ook met ‘taal’, maar ik heb het inderdaad misschien wat te beknopt omschreven. In ieder geval enorm bedankt voor je aanvulling.

      Groet,
      Perry

Reacties zijn gesloten.