Misschien wel de simpelste LinkedIn tip! (leestijd: < 1minuut)

linkedin tipsLinkedIn is een geweldige tool om informatie te delen met je doelgroep. Soms deel je informatie in de vorm van een bericht, maar vaak wil je ook informatie delen die op jouw website staat of die je ergens gelezen hebt. Dan verwijs je dus naar een website.

Wellicht dat jij deze tip al kent, maar toch valt mij op dat veel mensen deze kans nog missen. Ze weten nog niet dat ze daar http:// voor kunnen zetten wanneer ze naar een website verwijzen op LinkedIn.

Stel ik plaats op Linkedin een verwijzing naar deze pagina. Dan kan ik dat dus op twee manieren doen:

Je ziet, door er http:// voor te zetten, wordt de link dus direct klikbaar en verhoog je de kans enorm dat mensen je website ook bezoeken. Anders verlang je van mensen dat ze  de link gaan kopiëren en plakken. Geloof me, de informatie die je biedt moet dan wel héél erg overdonderend goed of waardevol zijn willen mensen dat ook echt doen😉.

Dit geldt trouwens voor berichten en uitnodigingen, status updates, reacties in Groups, etc. Bijna overal… maar niet in je Summary🙂

Tot morgen,

Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Groups, Inbox, LinkedIn, Profiel, Websites. Bookmark de permalink .