LinkedIn Events! (leestijd: 1 minuut)

linkedin tipsLinkedIn Events! Een prachtig middel om je netwerk te laten zien waar jouw interesses liggen en… een prachtig middel om nieuwe mensen te ontmoeten. Als jij aangeeft dat je naar een Event gaat op Linkedin, kun je precies zien wie er nog meer naar dat Event komt. Op die manier kun je precies zien met wie je graag wil spreken en vooral… waarom je die persoon graag wilt spreken. Je kunt immers refereren aan iets interessants wat je in het profiel van die persoon hebt gelezen!

Gisteren ontving ik een hele goede vraag van iemand over Events. Een vraag die ik in vrijwel iedere workshop die ik geef een keer krijg te horen. Hij vroeg mij: ‘Ik heb een Event aangemaakt op LinkedIn, maar zie dit niet terugkomen op mijn profiel.

Het antwoord is eigenlijk héél eenvoudig: je hebt LinkedIn Events zelf nog niet aangezet. Hoe doe je dit:

  • Ga met je muis op More…
  • Selecteer daar ‘Application Directory’
  • Selecteer daar de Events Application
  • Vink op de pagina die dan verschijnt rechtsonder ‘Display on my profile’ en klik op Add Application

Dat is alles. De Events die jij hebt aangemaakt en alle Events waar voor jij je hebt aangemeld als bezoeker  of spreker zijn nu zichtbaar op je profiel.

Tot morgen!
Perry

P.S. belangrijke bonus-tip: zorg wel dat als je zelf een Event aanmaakt, dat je ook ‘I’m organizing this event‘ selecteert. Anders kan iemand anders dit doen…de concurrentie bijvoorbeeld😉 … en heb je geen controle over je Event meer.

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Applications, LinkedIn, Netwerken, Profiel. Bookmark de permalink .

5 reacties op LinkedIn Events! (leestijd: 1 minuut)

  1. Koert zegt:

    Beste Perry,

    Weet jij of het mogelijk is om een Event aan een Group (zelf opgezet) te koppelen? Ik kan het nergens vinden of dat mogelijk is.

    Hoor graag je reactie!

    • litips zegt:

      Hallo Koert,

      Nee dat staat los van elkaar. Jammer eigenlijk, want ik zie goed wat je bedoelt. Uiteraard kun je wel een Event in een Group Discussion vermelden (met link). En andersom kun je de exacte details van een Event in een Group Discussion melden (via direct link naar Group Discussion) zodat alleen de leden van de Group toegang hebben tot die gegevens.

      In ieder geval dank voor de goede vraag!

      Groet,
      Perry

  2. Sonja Epping zegt:

    Hallo Perry,
    Hartelijk dank voor deze tip, die wilde ik al langer weten omdat het me nog niet gelukt is tot nu toe.
    Als ik de stappen hierboven uitvoer, kom ik bij stap 4, alleen: update settings tegen en niet: add application. Vervolgens krijg ik het event niet op mijn profiel te zien.
    Wat gaat er fout?
    Alvast dank. Sonja

    • litips zegt:

      Hallo Sonja, dank voor je reactie. Update settings wil zeggen dat je EVENTS al geïnstalleerd hebt. Heb je ‘Display on My Profile’ wel aangevinkt staan? Zo ja, kan het dan zijn dat je je nog voor geen enkel Event hebt aangemeld?

      Als dat wel zo is, doorloop dan stap 1 t/m 3 nog eens en selecteer Remove Application. Doorloop daarna alle stappen nog een keer. Als jij een Event hebt aangemaakt (en ‘Attending’ hebt geselecteerd) of je hebt je aangemeld als ‘Attending’ voor een ander Event, dan worden ze nu weergegeven op je Profiel pagina. Events waar je alleen ‘Interested’ hebt aangevinkt worden niet weergegeven op je Profiel.

      Ik hoor graag of het lukt!
      Perry

      • Sonja Epping zegt:

        Hallo Perry, Dank voor je snelle reactie. Het ging inderdaad om Events waar ik geinteresseerd in ben. Jammer dat die niet weergegeven worden (kan voor die personen ook weer wat reclame zijn). Dan gaat het vast lukken wanneer ik me wel voor iets aanmeld.
        Hartelijke groet,
        Sonja

Reacties zijn gesloten.