Je LinkedIn Achternaam! (leestijd < 1 minuut)

linkedin tips Vandaag een snelle tip voor iedereen wiens achternaam, net als ik, met een tussenvoegsel begint. In Amerika begint in principe iedere achternaam met een hoofdletter. In Nederland ook, alleen wil daar nog wel eens een ‘van’ of ‘de’ of ‘van der’, etc. voorstaan.

Toen ik mij voor het eerst aanmeldde op LinkedIn was ik dus Perry Van Beek. Ik vond dat niet zo mooi, dus ging ik op zoek naar de mogelijkheid om mijn naam als Perry van Beek te laten verschijnen. Dat is eenvoudiger dan je denkt.

  • Ga naar Settings (grote kans dat je je password nog een keer moet ingeven)
  • Selecteer Name & Location onder de sectie Personal Information
  • Verander daar het tussenvoegsel voor je achternaam
  • Klik op Save Changes
  • Helaas is het wel zo dat LinkedIn alfabetisch gezien geen rekening houdt met tussenvoegsels. Zo kun je mij terugvinden onder de V in plaats van onder de B van Beek, en zul je iemand die ‘de Jong’ heet onder de D terug kunnen vinden in plaats van onder de J.

    Ken je iemand in je netwerk met een tussenvoegsel in zijn of haar achternaam, stuur ze dan deze tip even door. Zo help jij je netwerk ook weer!🙂

    Groeten uit Berlijn!
    Perry

    Over Perry van Beek

    Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
    Dit bericht werd geplaatst in LinkedIn, Netwerken, Profiel, Settings. Bookmark de permalink .