LinkedIn knop in email handtekening (leestijd: 1 minuut)

linkedin tipsJe ontvangt ze vast en zeker af en toe, van die emails met zo’n mooie View My LinkedIn Profile knop in de email handtekening? Dat wil jij natuurlijk ook in je email handtekening of op je website! Dus waar vind je die? Je zou verwachten dat je dit bijvoorbeeld op de LinkedIn homepage zou kunnen vinden. Gek genoeg heeft LinkedIn deze mooie feature echter best wel goed verstopt.

  • Je gaat eerst naar Edit My Profile (als je in LinkedIn op Profile klikt boven in het menu, word je standaard naar Edit My Profile geleid)
  • Klik op [edit] achter My Public Profile
  • Klik op customized buttons in het tweede blauwe blok
  • Kies daar de knop van je keuze en knip/plak de bijpassende link, zoals deze:

  • View Perry van Beek's profile on LinkedIn

    Ik werk zelf met een Apple, dus ik weet niet hoe je het in Outlook moet instellen. Misschien dat iemand die dit weet hieronder als reactie kan plaatsen.

    Groeten uit Berlijn,
    Perry

    Over Perry van Beek

    Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
    Dit bericht werd geplaatst in LinkedIn, Netwerken. Bookmark de permalink .

    23 reacties op LinkedIn knop in email handtekening (leestijd: 1 minuut)

    1. Leni zegt:

      Dank Perry, ik hoor graag als je een reactie krijgt, hoe dit in Outlook (Express) in te passen.

      groet
      Leni Minderhoud

    2. Peter Stams zegt:

      Tip: Als je GMAIL of Google Apps Mail gebruikt EN je gebruikt Firefox (wie niet dus) https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/8206/ Wisestamps is voor jou! Configureerbaar met alle IM en websites die je maar wil in je signature. Meerdere signature profielen mogelijk. Enjoy!

    3. Hi Perry,

      Weer een goede TIP. Dank hiervoor.

      Ik heb Outlook en heb dit als volgt gedaan:
      Tools/Options, tabblad Mail Format en dan Signatures.
      In de signatures plak je de LI logo. Dan klik je op Insert Hyperlink en bij Address typ je in je LI url et voila. Niet vergeten op te slaan. Je kunt overigens hetzelfde doen ook voor je Twitter adres. Ik heb van google een Twitter plaatje gezocht, format aangepast aan mijn handtekening toegevoegd. Voor gmail werkt het ook.

      Tot de volgende TIP
      Groet
      Cristina

    4. Bij Outlook werkt het mijns inziens net even anders. Ik heb het als volgt gedaan: De customized button heb ik als afbeelding opgeslagen. Deze heb ik in Outlook toegevoegd aan mijn handtekening (Extra, Opties, E-mailindeling, handtekeningen)Als je daarna eenmalig op het plaatje klikt komt er een kader omheen te staan. Vervolgens kan je door op Hyperlink te klikken (wereldbolletje) een link toevoegen in het venster wat verschijnt. Hier heb ik de algemene link geplaatst die ik ook in mijn LinkedIn-profiel heb staan bij Public Profile. In mijn geval is dat http://nl.linkedin.com/in/seine22/ Daarna werkte het perfect.

    5. Johan Nootenboom zegt:

      Ik gebruik wel Apple maar na meerdere pogingen lukt het mij niet de button in Apple Mail te plaatsen.
      Heb je daar ook een bruikbare tip voor?

      Grt, Johan

    6. Stefan zegt:

      Hoe het werkt in Outlook:
      Ga naar diezelfde pagina als hierboven beschreven is.

      Sla het gewenste plaatje op.
      Voeg dat toe aan je handtekening.
      Voeg vervolgens aan dat plaatje de link toe (bv http://nl.linkedin.com/in/svanderfange)

    7. Stefan zegt:

      Hoe het werkt in Gmail (web):

      Ga naar bovengenoemde linked-in pagina, kopieer de weblocatie van het gewenste plaatje (bv http://static02.linkedin.com/scds/common/u/img/webpromo/btn_in_20x15.png)

      Open instellingen.

      Voeg dat plaatje toe aan de Gmail handtekening.
      Selecteer daarna het plaatje en voeg de link toe naar je public profile

    8. Manon Bonefaas zegt:

      In outlook werkt het iets anders, outlook weet niet goed raad met HTML. Je kunt op de door Perry beschreven pagina de knop naar keuze selecteren. Deze sla je op als plaatje. In outlook ga je naar Extra –> opties –> tabblad emailindeling –> knop handtekeningen. Wanneer je al een handtekening gebruikt kun je de knop als plaatje in je handtekening plakken. Dit plaatje kun je eventueel met behulp van Paint ook bewerken. Daarna kun je de hyperlink van je persoonlijke LinkedIn pagina toevoegen (te vinden in je profile (Public profile). Wanneer je nog geen handtekening hebt zul je deze moeten toevoegen in Outlook.
      Let op: maak meteen even een persoonlijke hyperlink van je profielpagina door in het eerste blauwe blok je persoonlijke url aan te passen (Perry heeft hier vast al over geschreven ;-))

      Hartelijke groet,

      Manon Bonefaas

    9. Jacco zegt:

      Hoi Perry,

      Hier een link hoe de linkedin button in (o.a.) je outlook handtekening geplaatst kan worden.

      http://www.justconnecting.nl/10052/1/hoe-plaats-je-de-linkedin-button-in-je-emailhandtekening.html

      Groeten uit Zeeland,

      Jacco

    10. koenvdg zegt:

      Misschien kan het makkelijker, maar hier is hoe ik het in mijn outlook (2007) op een windows XP machine kreeg:

      op de pagina die hierboven vermeld staat, rechtsklik het logootje dat je voorkeur wegdraagt, en selecteer ‘save picture as’; browse naar c:\documents and Settings\%user%\Application Data\Microsoft\Signatures en bewaar daar het logootje.

      Selecteer nu de link naar je profiel en druk CTRL+C.

      Open outlook, selecteer ‘Tools’ en ‘Options’; klik het tabje ‘Mail Format’ en klik op de knop ‘Signatures’

      Als je nog geen signature hebt, klik dan op ‘New’, geef je sig een naam.
      Als je er wel al eentje hebt (of nadat je vorige stap hebt gedaan), klik in het onderste veld op de plaats waar je de button wilt toevoegen.
      Klik het icoontje (2de van rechts) om een ‘Picture’ in te voegen, blader terug naar de bovenstaande folder waar je de button hebt gesaved en voeg die in.
      Terwijl deze button nog geselecteerd staat, klik je op het meest rechtse icoontje (‘Hyperlink’) en ga in het veld ‘Address’ staan met de cursor, druk nu CTRL+V en daar verschijnt de url van je publiek profiel.
      Druk op ‘Save’ en 2x ‘OK’. Klik ‘New’ mail om te zien of het gelukt is.

    11. Stefan Roosma zegt:

      Volgens mij in outlook te regelen via opties, email instellingen, hantekening. Dan plakken (ctr-v)

    12. Annabelle zegt:

      Het kan inderdaad iets makkelijker: je hoeft de gewenste button niet eerst te ‘saven’, je kan hem direct knippen en in je handtekening plakken.
      Maar ‘saven’ is wel handig als je hem in andere applicaties wilt gebruiken.

    13. Johan Nootenboom zegt:

      @koenvdg, dank voor je antwoord! Echter gebruik ik Mail van Apple. Ik heb je uitleg proberen toe te passen (je weet maar nooit) maar het werkt uiteraard net iets anders dan OutLook. Ondanks dat, nogmaals mijn dank.

    14. Hi Perry,

      als ik de code in mijn Mail handtekening wil plaatsen (Mac) wat moet ik dan doen? Als ik de code plak, zie ik de gehele code in mijn handtekening staan.

      De code plakken in mijn website is wel ok.
      Wellicht zie ik iets over het hoofd in jou uitleg maar wellicht missen we nog 1 stap.

      Veel plezier nog in Berlijn!
      Grt,
      Lexia

    15. Danielle zegt:

      als je een webbased mailprogramma gebruikt kan je ook eens naar wisestamp.com kijken. Daar kan je buttons voor meerdere social networks onder je mail instellen.

    16. litips zegt:

      Wow! Wat een hoop goede reacties, vooral over Outlook en Gmail.

      Ik zal morgen even uitleg geven hoe je de knop met link in Mail (Mac) kunt plaatsen. Entourage weet ik helaas niet, dat gebruik ik niet, maar ik kan me goed voorstellen dat het heel vergelijkbaar is met de Outlook instellingen (‘t is toch Microsoft). Weet iemand dit? Je reactie wordt zeer gewaardeerd!

      Fijne avond nog!

      P.S. Dit is de tot nu toe populairste LinkedIn tip, dat had ik niet verwacht :-)

    17. Jp zegt:

      Ik ben ook benieuwd hoe ik dit kan doen in Entourage in Mac, dank je wel.

    18. Patrick-x zegt:

      Een snellere weg naar de juiste plek op LinkedIn, in ieder geval wanneer je bent ingelogd:
      http://www.linkedin.com/profile?promoteProfile=

    19. litips zegt:

      Voor de  mensen onder ons (net als ik) die Mail gebruiken, het antwoord op je vraag wordt door Erik Boschman gegeven in een discussie in de LinkedIn Group Linked Group Marketing Nederland. De discussie vind je hier: http://linkd.in/c8OCtp

      Als je nog geen lid bent van die groep, kun je die pagina niet openen. Je kunt hier: http://linkd.in/azNFuz echter gratis lid worden van deze Group.

    20. Pingback: LinkedIn knop in email handtekening (leestijd: 1 minuut) (via LinkedIn Tips) « DGA Events Blog

    21. hrbrandboy zegt:

      Erg interessante blog en post, zal je zeker blijven volgen en een link leggen van mijn blog naar de jouwe.

      Groetjes

      HR Brandboy

    22. Frank de Vries zegt:

      Weet er iemand hoe je een add me to your linkedin button kan plaatsen. Dus als ik een mail stuur via outlook, dat de ontvangers daar dan op kunnen klikken en dat ze als het ware een uitnodiging van mij zijn om een connectie te worden..
      Weet iemand hoe dit werkt?
      De button plaatsen in mijn mail is in ieder geval wel gelukt door de blogger en jullie reacties :)

    Reacties zijn gesloten.