dubbele accounts! (leestijd: 1,5 minuten)

linkedin tipsIk heb het zelf in het verleden ook gehad en ik weet dat veel anderen er ook echt mee zitten… dubbele LinkedIn accounts! Lastig! Stel nou dat een realtie van je jou wil uitnodigen om te connecten… welke van jouw accounts moet hij of zij dan kiezen?

Ik weet dat een aantal mensen aangeven dat ze ’t doen omdat ze twee (of nog meer) verschillende activiteiten hebben. Door de transparantie van LinkedIn zijn al je profielen echter gewoon zichtbaar voor al je connecties en kan het uiteindelijk dus alleen tot verwarring in je netwerk leiden. Als jij meer dan een pet draagt, dan komen jouw relaties daar vroeger of later toch wel achter. Beter dus om er open en eerlijk over te zijn in je profiel. Mijn tip is dus: vat al je activiteiten samen in één profiel, zodat iederen goed begrijpt wie je bent en wat je doet.

Maar wat doe je nou met die andere account(s)? Dat is heel eenvoudig, je verwijdert ze. Maar voordat je dat doet, zijn er twee belangrijke stappen die je moet nemen:

  • bewaar de gegevens van dat account als een PDF bestand. Dat doe je door op het PDF icoon te klikken als je op je profiel staat: . Voeg dan de ontbrekende gegevens toe aan het account wat je wilt bewaren.
  • exporteer vervolgens de connecties vanuit deze account en importeer deze vervolgens in je nieuwe account. Het beste is ze te importeren en de connecties dan één-voor-één uit te nodigen en ze met een persoonlijk bericht te vertellen dat je gelinkt was via een ander account.

Als je alle gegevens in je nieuwe account hebt ingevuld en met alle relaties opnieuw hebt geconnect, kun je met een gerust hart het overtollige LinkedIn account verwijderen. Dit doe je in Settings.

Veel succes en tot morgen!

Perry

P.S. bonus-tip: mocht je recommendations hebben ontvangen in je ‘oude’ account (die je daarna dus kwijt bent), vraag die persoon dan de recommendation nogmaals te plaatsen voor dezelfde positie in je nieuwe account. Maak het makkelijk voor ze en stuur de tekst van zijn of haar oorspronkelijke recommendations mee (staat in het PDF bestand wat je hebt gemaakt).

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Invitations, LinkedIn, Netwerken, Profiel, Recommendations. Bookmark de permalink .

2 reacties op dubbele accounts! (leestijd: 1,5 minuten)

  1. Joost Bremmer zegt:

    Beste Perry,

    Ook ik ben in het bezit van twee profielen. Het eerste profiel heb ik ooit in een ver verleden aangemaakt maar nooit gebruikt. Het probleem is echter dat ik de combinatie emailadres / wachtwoord niet meer weet.

    Heb jij suggesties?

    Mvgr,

    Joost

    • litips zegt:

      Beste Joost,

      Je kunt close duplicate account vraag bij customer service neerleggen, maar dan is het wel meteen permanent en ben je ook alle connecties daar kwijt. Als je achter het email adres komt, heb je daar dan denk je nog toegang toe?

      Hartelijke groet,

      Perry van Beek
      MKBlogger Social Marketing
      http://www.mkblogger.nl

Reacties zijn gesloten.