Cyberpiraten jagen via LinkedIn! (leestijd 30 seconden)

linkedin tipsIk ben het zelf gelukkig nog niet tegengekomen. Toch wil ik de LinkedIn tip van vandaag even besteden aan een bericht wat begin deze week op NU.nl verscheen. Er schijnen cybercriminelen actief te zijn die proberen via LinkedIn je bankggegevens te ontfutselen.

Paniek is niet nodig, maar wel wat voorzichtigheid voor spam berichten met vage hyperlinks die lijken van LinkedIn gebruikers te komen. Eigenlijk geldt dat altijd voor dit soort berichten, dus ‘what else is new‘. Nieuw is dat deze criminelen doen alsof ze een potentiële relatie van je zijn.

Wees dus op je hoede! Het volledige bericht lees je hier (leestijd 30 seconden).

Tot morgen,

Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in LinkedIn, Netwerken. Bookmark de permalink .

Een reactie op Cyberpiraten jagen via LinkedIn! (leestijd 30 seconden)

  1. Klinkt bekend, ik heb ze al regelmatig gehad en vervolgens begon mijn anti virus software gelijk alarm te slaan. Ze plaatse een exe bestand op je PC die proberen je wachtwoorden te achterhalen.

Reacties zijn gesloten.