Iedere dag een LinkedIn Tip! En Wat Nu? (leestijd 1 minuut)

linkedin tipsZoals je waarschijnlijk weet, heb ik hier de hele maand september iedere werkdag een nieuwe LinkedIn tip gedeeld. Sommige van die tips zul je al gekend hebben, andere tips zullen weer compleet nieuw voor je zijn geweest.

En wat nu? Hoe nu verder? Dat vraag ik mij af! Met meer dan 9.000 lezers sinds 1 september zie ik dat de informatie gretig wordt afgenomen… maar is dat ook echt wel zo? Of wordt de dagelijkse tip gewoon gelezen en dan simpelweg voor lief genomen? Doe je er ook écht wat mee?

Vandaag dus geen LinkedIn TIP! Geen LinkedIn geheim! Onder het mom van #durftevragen, vraag ik vandaag wat terug… feedback!

  • Wat beviel je aan de dagelijkse LinkedIn tip?
  • Welke LinkedIn tip vond je het beste? Of heb je zelfs een top drie?
  • Kon je ze makkelijk toepassen?
  • En… nog belangrijker… wat kon er beter? Wat heb je gemist?

Ik zie je reactie hieronder dus heel graag tegemoet zodat ik weet of het zin heeft om in deze vorm door te gaan met dit initiatief!

Alvast een heel fijn weekend!

Groet,

Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in LinkedIn, Netwerken. Bookmark de permalink .

18 reacties op Iedere dag een LinkedIn Tip! En Wat Nu? (leestijd 1 minuut)

  1. Goedemorgen Perry,

    Ik volg je nog niet zo heel lang, maar heb zeker tips van je toegepast. Bijvoorbeeld deze week de button in mijn mail-handtekening. Had daar ook een reactie van gemaakt met omschrijving van hoe dit in Outlook te doen. Om één of andere reden werd deze niet geplaatst, maar gelukkig wel die van een outlook-collega die dezelfde omschrijving had. ga zo door, ik blijf ze lezen én toepassen!🙂

    Seine van der Velde (Seine22 op twitter)

  2. Goedemorgen Perry,
    Afgelopen week vroeg iemand mij; hoe kan ik ervaring verwijderen op LinkedIn. Kan je regels verwijderen, omschrijvingen aanpassen en vooral ook de volgorde? Heb hier zelfs ook wat mee lopen stoeien. Zoek maar eens op Edith Scholte-Wessels. Wilde mijn nieuwe ervaring eigenlijk toevoegen aan mijn bedrijf Zeg eens E!. Misschien kan je hier iets mee in vorm van nieuwe tip.

    Een ander punt; relatie mailde mij… wilde toevoegen dat zij voorzitter is van bepaalde netwerkclub. Gaf aan dat er voorgeprogrammeerde keuzes staan (weet ik zelf zo snel niet), maar dat de juiste keuze hier niet bij staat. Mogelijk kan jij hier iets mee in vorm van tip.

    Ik vind het leuk je te volgen. Dank. Edith Scholte, Zeg eens E!

  3. Ik zou zeggen: Ga vooral door! Ik lees je tips niet dagelijks (enkel als ik een dagje social media aan het toepassen ben). Maar heb al best wat tips toegepast.

    Groet,

    Rob Lunenburg

  4. Beste Perry dat vraag ik me ook wel eens af na een workshop die ik heb gegeven over LinkedIn iedereen knikt ja ga ik doen en daarna ga je ze volgen en dan gebeurt het te weinig. Ga je het vragen is het geen tijd, nog niet aan toe gekomen etc. Wanneer men er wel actief mee aan de gang gaat zie je dat het resultaat er ook naar is. Ik blijf doorgaan met workshops dus mijn advies blijf doorgaan met die tips. Je was me voor met het genereren van tips. Ik weet zeker dat er veel mensen zijn die het lezen en er wat mee doen Alleen het is niet direct leert de ervaring.

    Succes en fijne dag gewenst.

  5. Hoi Perry,

    ik volg je nog maar net, dus heb pas twee van je tips gelezen. Ik kan nu wel al zeggen dat ik het erg handig vind dat je de leestijd erbij zet. Dat maakt voor mij jouw tips aantrekkelijker om te lezen dan veel andere links.

    Groet,
    Francine

  6. John van Oossanen zegt:

    Perry, doorgaan met de tips. Ik stuur ze ook vaak door aan een aantal connections waarvan ik denk dat ze het kunnen gebruiken en daarop krijg ik goede reacties, dus je hebt volgens mij veel meer dan 9.000 lezers. Ik neem aan dat je tips ook ergens kunnen worden “terug gelezen”? Dat vroeg ik me af toen ik nadacht over een top 3. De tips over “Events” waren voor mij nuttig.
    Dank voor het delen!

  7. koenvdg zegt:

    Perry, nuttig was het zeker!
    Het enige probleem is dat het natuurlijk gaat slijten… Ik bedoel maar, kan je 365 nuttige LinkedIn tips verzinnen?
    Tevens is de blog vorm, nog niet het ideale ‘share’ platform, wat er eigenlijk zou moeten zijn om ervaringen en tips uit te wisselen tussen mensen die actief linkedin gebruiken en anderen die met vragen hierover zitten.
    Maar bij gebrek aan pasklaar platform, was/is het alvast een goede poging.

    Ik had me na een dag of 3 ingeschreven op je tips, dus ik heb ze wel vrij consequent gelezen (en hier en daar ook toegepast, voor zover ze nieuw waren voor mij).

  8. katja Broekhuijsen zegt:

    Beste Perry,

    Je tips lees ik dagelijks, pas ze zo nodig direct toe en vervolgens sla ik ze op in een bestandje. Mail de tips ook vaak door naar nieuwe gebruikers met de link waarop ze zelf de tips kunnen volgen.Linkedin blijft veranderen en vernieuwen en ik hoop daarmee jouw tips ook.

    Vriendelijke groet,
    Katja Broekhuijsen

  9. Hallo Perry,

    je geeft geweldige tips, elke dag kijk ik weer naar je Tweets uit. IK pas sommige toe, andere ken ik al of ben ik nog niet aan toe, omdat toepassen ook tijd kost. Ga vooral zo door.

    groeten,
    Maarten Bijleveld

  10. Bernadette van Rijckeghem zegt:

    Dag Perry,
    Ik vind je tips zeer nuttig! Doordat je elke dag weer op LinkedIn geattendeerd wordt, ga je ook echt iets doen met de tips!
    Vooral doorgaan, graag!
    P.S. mijn top 3 is:
    1. Spaar $10 met LinkedIn 13-09
    2. LinkedIn knop in email handtekening 28-09
    3. Geheim trucje in Groups 17-09

  11. Ha Perry,

    Erg leuk om steeds tips te krijgen over LinkedIn. Mijn favoriete tip is die over het bekend maken van wie je profiel heeft bekeken. Ik heb meteen ingeschakeld dat ze mij direct kunnen zien. Weet nog niet het effect, maar ik vind het wel leuk om te zien wie bij mij heeft gekeken.
    De tip met de checklist voor een goed LinkedIn profiel heb ik aan een paar mensen doorgestuurd. Ook heel handig!
    Wat ik nog niet snap, is het gebruik van tekens bij de samenvatting (al die symbolen die je kunt gebruiken en dat ze onder elkaar komen; dat gebeurt bij mij niet). En ook lukt het me nog steeds niet om het blokje ‘View my LinkedIn Profile’ toe te voegen aan mijn handtekening in Windows Live Mail.

    Ik hoop dat je doorgaat met het geven van deze tips!

    Hartelijke groet,
    Eef Huiser-van der Elst
    Commpass Coaching

  12. Patrick-x zegt:

    Hallo Perry,

    Zelf heb ik jou en je litips-blog nog maar kortgeleden ontdekt, namelijk doordat Windows Live Space nu (deels) wordt verhuist naar WordPress. Doordat ik je nog slechts zo kort volg, kan ik niet veel zeggen over de waarde die deze blog voor mij heeft. Wel heb ik nog niet zo heel lang een LinkedIn-account dus waarschijnlijk zal ik nog wel veel nut hiervan hebben.
    Of je op de manier moet doorgaan, zoals je tot op heden deed – elke werkdag een tip – kun je het beste zelf bekijken. Je had het al over gast-bloggers, op die manier zou je er hulp bij kunnen krijgen wellicht. Maar als het voor jou en je naasten te gek wordt, moet je toch echt voor hen en jezelf kiezen lijkt mij.
    Als dat beter is, doe dan dus gerust een stapje (of meerdere) terug.🙂
    Hoe dan ook: Sterkte en wijsheid toegewenst voor je verdere overwegingen en beslissingen.

    Vriendelijke groet,
    Patrick de Vrij

  13. Johan Harkema zegt:

    Beste Perry, ik lees al je tips. Ze zijn voor mij niet allemaal direct toepasbaar of nieuw. Mijn top drie wel:
    Tip nr. een is die over het bekend maken van wie je profiel heeft bekeken. Helaas heeft nog lang niet iedereen dat gedaan die mijn profiel bekijkt.
    Op twee de tip met de checklist voor een goed LinkedIn-profiel, deze heb ik ook aan een paar collega’s doorgestuurd.
    Op drie de ‘persoonlijke’ uitnodiging.
    Van mij mag je nog even doorgaan met tips (eventueel met lagere frequentie).

    Met vriendelijke groet,
    Johan Harkema

  14. spirituelehulplijnsensora zegt:

    Hallo Perry,

    Ik heb denk ik al je tips gelezen. En ik vind ze absoluut waardevol. Ik haal er voor mij zelf degenen uit die ik toe kan en wil passen.
    Of je er mee door moet gaan?
    De tips zijn een aanrader vind ik. Maar een e-book tegen een aardig prijsje zou ook leuk zijn. Voor mensen die te ver weg wonen om een workshop bij je te volgen.

    Hartelijke groet,

    Monica

  15. Arjan Vos zegt:

    Perry,

    Bedankt voor de moeite die je in de Community steekt. Interessant om te kijken hoe je nog meer uit LinkedIN kunt halen en meestal review ik na je opmerkingen mijn account wel (eventjes).
    Keep on going, please!

    Vriendelijk groetend, Arjan Vos

  16. Sonja zegt:

    Hallo Perry,
    Ik vind ze superfijn. Ik haal eruit waar ik (direct) iets mee kan en anders weet ik je blog op een later tijdstip terug te vinden.
    Het is me nog niet allemaal gelukt (bijv. mijn headline aanpassen – was wel een hele slimme) en ook de emailbutton in Outlook nog niet. Maar kom steeds een stap verder. Ben al heel blij dat ik recent mijn profiel op 100 % heb weten te krijgen.
    Waar ik laatst mee heb zitten stoeien met iemand is om een Event geplaatst te krijgen (we kregen de tijd niet goed in het uiteindelijke plaatje).
    Verder vraag ik me af of en zo ja hoe je evt foto’s kunt delen op je profiel pagina.
    En mijn man zit op linkedin als een van de weinige hoveniers. Deze branche staat er niet bij helaas!
    Mocht ik nog meer ideeen hebben, weet ik je te vinden.
    Ga aub door met dit “linkedin-promoot werk” en wij kunnen jou weer promoten met doorverwijzingen etc.
    Dank en succes!

    • litips zegt:

      Hallo Sonja,

      Dankjewel voor je bericht. Wat de tijd in Events betreft weet ik precies wat je bedoelt. De truc is daar om de tijd één uur later te zetten. Dus stel dat je evenement van 8:30 ’s morgens to 14:30 ’s middags duurt, zet dan:
      From: 9:30am
      Until: 15:30pm

      Groet,
      Perry

  17. Wijnand van Oene zegt:

    Dag Perry,

    Ik heb mij vandaag aangemeld en eens even door de tips zitten bladeren, vandaar mijn late reactie. Gelukkig wist ik al een heleboel maar er zijn altijd weer interessante weetjes.

    Wellicht heb ik de tip over het gebruik van de RSS feed over het hoofd gezien, maar ik gebruik de RRS feed om de updates in mijn outlook te krijgen…. op die manier zie ik dagelijks heel snel alle mutaties in mijn netwerk. Wellicht ook handig voor anderen.

    Groet,
    Wijnand

Reacties zijn gesloten.