LinkedIn Geheimen: locatie, locatie, locatie (leestijd 1,5 minuut)

linkedin tipsJe zou je LinkedIn profiel ook eens kunnen benaderen als een stuk onroerend goed. Wat zijn de drie belangrijkste zaken bij onroerend goed? Precies: locatie, locatie, locatie! En ook op LinkedIn onderschatten de meeste mensen hoe belangrijk de locatie is die je invult.

Mijn bedrijf is gevestigd in Haarlem en valt daarom onder Amsterdam Area. Als je de postcode van Loenen aan de Vecht invult, val je ook onder Amsterdam Area. Zit je bedrijf echter niet iets verder, bijvoorbeeld Naarden, dan zet LinkedIn je onder Almere Stad Area.

Echt interessant wordt het ook bij Vleuten. Vleuten zelf valt onder Urecht Area. De postcode van Vleuterweide wordt echter niet herkend door LinkedIn. Er zal dan Netherlands staan.

Maar waarom is de locatie nu zo belangrijk. Dat zal ik uit leggen aan de hand van twee voorbeelden.

  1. Vorige week gaf ik een gratis presentatie over LinkedIn in Haarlem en heb daarvoor al mijn connecties in de ‘Amsterdam Area’ uitgenodigd. Nu hoorde ik later van iemand uit Lisse dat hij het erg jammer vond dat hij niet was uitgenodigd. Begrijpelijk, want Lisse is nog geen 15 kilometer van Haarlem vandaan. Op LinkedIn valt Lisse echter onder ‘The Hague Area’. Toen ik hem vroeg waar het grootste deel van zijn klanten zich bevonden, zei hij dat die voor bijna 100% uit de omgeving van Amsterdam komen.
  2. Ook zocht ik laatst via LinkedIn naar een bedrijfsjournalist. Omdat ik er graag één uit de buurt wil hebben, zocht ik heel bewust in Amsterdam Area. Een bedrijfsjournalist uit Naarden of uit Lisse kwamen dus niet in de resultaten terug.

In conclusie: kijk goed welke Area LinkedIn weergeeft als je je postcode hebt ingevuld. Valt deze niet onder de Area waar jij actief bent, verander de postcode dan. De postcode die je invult is verder voor niemand zichtbaar.

Tot morgen,
Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in LinkedIn, Netwerken, Profiel, Public Profile, Settings. Bookmark de permalink .

8 reacties op LinkedIn Geheimen: locatie, locatie, locatie (leestijd 1,5 minuut)

  1. Ik ben wel van mening om de gebieden /area’s te verkleinen. Zo vind ik het vervelend dat er geen area ‘s-hertoghenbosch is. In Brabant heb je slechts de area’s Breda, Tilburg en Eindhoven. Terwijl ‘s-hertogenbosch toch de provincie hoofdstad van noord Brabant is!

    • litips zegt:

      Dat de LinkedIn classificatie verre van optimaal is staat niet ter discussie. Dat ben ik volledig met je eens. Maar aangezien het nueenmaal zo is opgezet, kun je hopelijk via bovenstaande tip het beste van de bestaande situatie maken.

      Groet,
      Perry

      P.S. LinkedIn houdt geen rekening met provincie hoofdsteden. Zo is Haarlem ook de hoofdstad van Noord-Holland.

  2. Toevallig dacht ik er net aan. Ik woon in Lemmer, Friesland, maar val onder Apeldoorn! Almere zou al wat logischer zijn en Groningen is ook een optie, maar het blijft wel apart als mensen m’n profiel bekijken.
    Ik zal eens kijken waar ik graag bij wil horen;-). Dank je in ieder geval voor deze tip!

    Groet,
    Eef

  3. Ik ben het zeker eens met het eerste commentaar; ik woon in Leeuwarden, maar mijn location in LinkedIn is Groningen Area. Er is niets mis met Groningen, maar Leeuwarden ligt echt niet in de Groningen Area.
    @Perry, staat LinkedIn niet open voor veranderingen op dit gebied?

    • litips zegt:

      Wat ik vergat toe te voegen, is de keuze die LinkedIn biedt in Nederland. Dat zijn de volgende steden:

    • ✔ Almere Stad
    • ✔ Amsterdam
    • ✔ Apeldoorn
    • ✔ Breda
    • ✔ Eindhoven
    • ✔ Enschede
    • ✔ Groningen
    • ✔ Maastricht
    • ✔ Nijmegen
    • ✔ Rotterdam
    • ✔ The Hague
    • ✔ Tilburg
    • ✔ Utrecht