LinkedIn Geheimen: uitnodigingen aanvaarden! (leestijd 1,5 minuut)

linkedin tipsEen vraag die vaak terug komt is welke uitnodigingen moet ik nou aanvaarden. In feite bepaal je dat helemaal zelf natuurlijk, maar ik deel graag mijn visie met je.

Ik aanvaard iedere serieuze uitnodiging op LinkedIn uit Nederland. Wat bedoel ik met serieus? Daarmee bedoel ik of ik uit het profiel op kan maken om wat voor iemand het gaat, ook al is de informatie nog zo summier. Als ik echt niet begrijp wie het is of als ik vind dat het profiel niet volgens de LinkedIn richtlijnen is opgezet (bijvoorbeeld een bedrijfsnaam in plaats van een persoon of twee of meer personen in één profiel), dan zal ik ze een bericht sturen.

Waarom aanvaard ik nou eigenlijk al deze uitnodigingen? De belangrijkste reden is omdat je nooit weet wie wie kent… of in de toekomst zal kennen!! LinkedIn is voor mij niets anders dan een grote digitale netwerkbijeenkomst. Bij een netwerkbijeenkomst zeg ik ook geen ‘nee’ als iemand visitekaartjes met mij wil uitwisselen. Ik hoef trouwens niet perse iedereen met wie ik op LinkedIn verbonden ben persoonlijk te kennen. Alle mensen die ik persoonlijk ken heb ik al in mijn eigen adresboek staan. LinkedIn is geen kopie van mijn adresboek. Het is een sociaal middel dat mij helpt bij het onderhouden van mijn bestaande netwerk en het leggen van nieuwe contacten. Dat kan zijn

  • om klanten of opdrachtgevers te vinden,
  • om aan mijn personal branding te werken,
  • om een nieuwe baan of nieuwe werknemers te vinden,
  • om samenwerkingspartners te vinden, etc.

Ik zeg niet dat iedereen deze strategie hoeft te gebruiken. Ik respecteer een anders strategie volledig. Ik zeg alleen dat de strategie die ik gebruik enorm goed voor mij werkt.

Tot morgen,

Perry

P.S. bonus-tip: als je een uitnodiging ontvangt, reageer dan met een persoonlijk bericht. Dat zal de relatie van begin af aan enorm versterken.

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Invitations, LinkedIn, Netwerken, Profiel. Bookmark de permalink .

5 reacties op LinkedIn Geheimen: uitnodigingen aanvaarden! (leestijd 1,5 minuut)

  1. Pingback: Tweets that mention LinkedIn Geheimen: uitnodigingen aanvaarden! (leestijd 1,5 minuut) « LinkedIn Tips -- Topsy.com

  2. Patrick-x zegt:

    HEEL BELANGRIJKE OPMERKING BIJ DEZE TIP!

    Deze tip heb ik van elders opgeduikeld ergens op LinkedIn:

    Als je vaak (hoe vaak weet ik niet) contactverzoeken afwijst, zou LinkedIn langzamerhand bepaalde rechten van je beperken?! Wie hier meer over weet, mag mij aanvullen!

    Vriendelijke groet,
    Patrick de Vrij

    • litips zegt:

      Hallo Patrick,

      Dankjewel voor deze bijdrage. Zelf heb ik hier nog nooit van gehoord en trek het ook enigszins in twijfel. Heb je misschien de link naar de oorspronkelijke pagina waar je deze tip vond?

      Groet,
      Perry

  3. Ik ben deze tip een paar weken geleden gaan uitvoeren en ik merk dat mensen heel positief reageren op een kattenbelletje. Je kunt ze ook direct al meegeven wat je wellicht voor hen kunt betekenen.

    Mijn ervaring is dat men positief reageerd en dat je tenminste 2x over en weer mailt.

    Een goed begin voor een opbouwende relatie!

  4. sabine zegt:

    Reageren met een persoonlijke reactie is mooi, dat doe ik altijd. Maar het is nog mooier als iemand je uitnodigt met een persoonlijke reden toch?

Reacties zijn gesloten.