LinkedIn Geheimen: je blog op je profiel (leestijd 1,5 minuut)

linkedin tipsNaast LinkedIn ben ik een groot fan van bloggen. Ik heb verschillende diensten uitgeprobeerd en ben uiteindlijk blijven plakken bij WordPress. WordPress is eigenlijk niet heel erg veel ingewikkelder dan MS Word, behalve dan misschien als het om de layout van je WordPress site gaat. Als je een beetje handig bent, dan kun je dit best zelf. Maar je kunt het ook uitbesteden, er zijn mensen die daar hun vak van hebben gemaakt zoals bijvoorbeeld Mireille van Ijperen of Radomir van Dalen.

Ik zal nu niet uitgebreid ingaan op het voordeel van bloggen, behalve dan te zeggen dat het voor mij het ultieme middel is om mijn kennis met mijn netwerk te delen.

Een belangrijke reden waarom ik uiteindelijk ook voor WordPress koos, is omdat het zo goed te integreren is in je LinkedIn profiel. Als je de Application WordPress installeert en je je blog url opgeeft, zal iedere update die je op je blog doet automatsich op je profiel verschijnen. Nog mooier zou het zijn als je er ook meteen een automatische LinkedIn Status Update aan zou kunnen koppelen, maar zover is het helaas nog niet🙂

Je ziet vaak dat bedrijven een eigen nieuwspagina op hun website hebben of dat iemand van de marketing afdeling een bedrijfsblog bijhoudt. Dit kan ook heel goed via WordPress. Wat dan zo leuk is, is dat alle medewerkers deze WordPress blog op hun LinkedIn profiel kunnen laten verschijnen… nog veel meer exposure voor je blog dus!

De WordPress Application installeren is simpel. Dat gaat via de Application Directory onder More. Daar vink je Display on my profile aan en klik je op Add Application. Maar voordat je dat doet, zul je wel eerst je eigen blog via WordPress moeten hebben. Als je tips wil hoe je het beste een blog kunt starten, overweeg dan eens om een workshop bij te wonen. Je krijgt daar geavanceerde tips en trucs over het starten van een succesvolle blog. Stuur me een bericht om te weten wanneer de eerstvolgende workshops zijn via msm @ mkblogger . nl.

Tot morgen!

Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Applications, LinkedIn, Profiel. Bookmark de permalink .

4 reacties op LinkedIn Geheimen: je blog op je profiel (leestijd 1,5 minuut)

  1. Pingback: Tweets that mention LinkedIn Geheimen: je blog op je profiel (leestijd 1,5 minuut) « LinkedIn Tips -- Topsy.com

  2. Vince Balk zegt:

    Hallo Perry en alle lezers,

    Ik lees elke dag deze tips. Ga er vooral mee door!

    Wat WordPress betreft, ik werk er nu ca een jaar mee en het bevalt me zeer goed. Naast bloggen gebruik ik het om mijn gehele site mee in te richten. De koppeling naar LinkedIn heb ik ook gebruikt.

    De automatische statusupdate kan je toch bereiken. Door de blogpost via bijvoorbeeld twitterfeed naar jouw twitteraccount te pushen en deze te voorzien van #in. Dit doe je via de rss van jouw blog.

    Groet,

    Vince

  3. Robbert Paul zegt:

    Is je blog op linkedin niet ook onhandig in de zin dat je dan minder bezoekers naar je eigen site trekt?

    • litips zegt:

      Hallo Robbert, dankjewel voor je goede vraag! WordPress laat op je LinkedIn profiel niet je hele blogpost zien, alleen maar een teaser! Oftewel, het begin van je blog! Als je blog dus ‘catchy’ en uitnodigend begint, nodig je daarmee dus juist extra bezoekers naar je site. Zeker omdat de links naar je laatste berichten direct klikbaar zijn.

      Groet,
      Perry

Reacties zijn gesloten.