In 8 stappen een nieuwe LinkedIn Profielfoto! (leestijd 1 minuut)

linkedin tipsAfgelopen maandag deelde fotograaf Erik Boschman zijn visie op een goede LinkedIn profielfoto met ons; waar een goede profielfoto aan moet voldoen en waar je met name op moet letten!

Woensdag heb ik hem in de RAI aan ’t werk gezien en ik ben overtuigd… hij weet echt waar hij over praat. Ik heb gezien hoe hij van ruim 30 personen een unieke en vooral ook uniek goede profielfoto maakte.

Een veel gestelde vraag van veel personen die nog geen profielfoto op LinkedIn hadden was, “hoe doe ik dat dan, een profielfoto uploaden“. In mijn missie om waardevolle kennis te delen met LinkedInners, vergeet ik wel eens een belangrijke groep: de debutanten op LinkedIn. Vandaag dus een instructie voor precies deze groep!

De acht stappen:

  1. Zorg allereerst dat je een goede digitale profielfoto van je zelf hebt
  2. Ga naar ‘Edit My Profile’ en klik op + Add Photo als je nog geen foto op LinkedIn hebt of op Edit als je een nieuwe foto wilt uploaden
  3. Klik op (Bladeren) en selecteer het fotobestand op je harde schijf. Dit kan een JPG, GIF of PNG bestand zijn en mag maximaal 4MB groot zijn
  4. Klik daarna op Upload Photo
  5. In het volgende scherm word je gevraagd welk gedeelte van je foto je wilt weergeven. Dit doe je aan de hand van het gele vierkant in beeld. Je profielfoto is altijd vierkant.
  6. Klik vervolgens op Save Photo
  7. Daarna word je gevraagd, wie jouw foto allemaal mag zien (My Connections, My Network, Everyone). Mijn advies is Everyone
  8. Klik daarna op Save Settings en je bent klaar. Jouw profielfoto staat nu op je Profiel!

Een heel prettig weekend en tot maandag,

Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in LinkedIn, Profiel, Profielfoto. Bookmark de permalink .

3 reacties op In 8 stappen een nieuwe LinkedIn Profielfoto! (leestijd 1 minuut)

  1. Pingback: Tweets that mention In 8 stappen een nieuwe LinkedIn Profielfoto! (leestijd 1 minuut) « LinkedIn Tips -- Topsy.com

  2. Patrick-x zegt:

    Ook een goed en vooral ontspannen weekend gewenst.
    En (LinkedIn-tip) even afstand nemen van je inspanningen hier. Je maakt je veel te druk voor ons.😀
    Hartelijke groet, Patrick de Vrij

  3. Altijd leuk om te lezen dat mijn goed vriend Erik Boschman vriend en vijand blijft verrassen met goede fotografie. Hij kan het!

Reacties zijn gesloten.