Onvindbaar of onzichtbaar op LinkedIn? (leestijd: 2 minuten)

linkedin tipsGisteren was ik op kantoor bij een inmiddels redelijk wanhopige ondernemer… één van mijn nieuwe LinkedIn coachees… hij besteedde twee tot drie uur per week op LinkedIn, maar het leverde hem tot nu toe echt bijna niets op! Zelf gebruikte hij de term: “geen z*k!”😉

Gelukkig heb ik zijn probleem op kunnen lossen. Hoe ik dat gedaan heb, wil ik graag met jou delen…

Het was best wel krankzinnig eigenlijk, hij was vrijwel onvindbaar voor zijn doelgroep en hij raakte dan ook meer en meer gefrustreerd over het feit dat bijna al zijn concurrenten wel in de top 10 zoekresultaten stonden…

Zijn profiel was echt te ongelofelijk voor woorden… onherkenbare profielfoto, geen summary, slechts een enkele website (Company Website) en zijn headline was alleen maar ‘Eigenaar **** BV’. Ongelofelijk niet waar!?!

Zijn enige concrete resultaat was dan ook: 9 bezoekers op zijn profiel in de laatste 30 dagen!!

Als jij dit in mindere of meerder mate herkent, dan wil ik je uitnodigen deze eenvoudige maar ontzettend effectieve methode toe te passen op je LinkedIn profiel, waardoor je vindbaarheid al enorm wordt verhoogd.

Het aller-, allerbelangrijkste op je LinkedIn profiel… is je KILLER headline!! Je killer headline is je uithangbord! Op je killer headline wordt je gevonden!! Op je killer headline word je aanbevolen bij anderen!

Je killer headline is veel meer dan de titel die je op je visitekaartje hebt staan. Het is goed om je killer headline te eindigen net je functie bij je bedrijf, maar omschrijf eerst welk verschil jij nu eigenlijk maakt voor jouw klanten. Hoe help jij je klanten om succesvoller te worden of welk probleem los jij voor ze op! Twee dingen zijn daarbij cruciaal:

  1. keywords‘: als mensen zoeken naar wat jij te bieden hebt, op welke keywords zoeken zijn dan? Hier geldt hoe concreter hoe beter! “Eigenaar wijnhandel Jansen” is bijvoorbeeld een veel minder concrete killer headline dan “Italiaanse Wijn Specialist | Gepassioneerd Wijn & Spijs Adviseur | Eigenaar Wijnhandel Jansen“.
  2. netwerk‘: snappen de mensen met wie jij verbonden bent op LinkedIn jouw killer headline? Recent voorbeeld: een relatie van mij had ‘community manager‘ als headline. Ik heb haar enkele willekeurige connecties laten vragen of zij wisten wat voor werk zij precies doet! Je kunt het antwoord vast wel raden! Als jouw eigen netwerk dus al niet weet wat jij doet, hoe kunnen ze jou dan ooit aanbevelen aan hun netwerk?

Zorg dus voor een absolute killer headline. Kom je er zelf niet uit? Doe een brainstorm sessie met collega’s, vrienden of familie om jouw killer headline te schrijven. Je hebt 120 karakters! Gebruik ze goed!

Ik hoop dat deze info je helpt je tijd op LinkedIn zinvoller… en vooral ook leuker… te maken…🙂

P.S. ik vertrek zo weer naar een andere LinkedIn coachee van me, ook een sales manager trouwens, om ook hem te helpen veel meer uit LinkedIn te halen. Als jij hier ook interesse in hebt, neem dan hier eens een kijkje.

P.P.S. ben je trouwens bekend met de vernieuwde LinkedIn Profiel Checklist ✔? Je kunt ‘m hier helemaal gratis downloaden.

Hartelijke groet,

~ Perry van Beek

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Headline, LinkedIn, Netwerken, Profiel. Bookmark de permalink .

3 reacties op Onvindbaar of onzichtbaar op LinkedIn? (leestijd: 2 minuten)

  1. Pingback: Tweets that mention Onvindbaar of onzichtbaar op LinkedIn? (leestijd: 2 minuten) | MKBlogger Social Marketing -- Topsy.com

  2. Wie graag 1op1 assistentie wil hebben bij het opvolgen van Perry’s nuttige tips, mag altijd contact met me opnemen. Dan kom ik langs voor een Social Media Visit. Ik noem mijn nieuwe dienst dan ook ‘De vrouw van de SMV’. Zeer geschikt voor de zogenaamde ‘late adaptors’ en heel gezellig bovendien!

    Marjon Borsboom
    COPYkleiner

Reacties zijn gesloten.