Ik wil een backup van mijn LinkedIn connecties! (leestijd: 60 seconden)

linkedin tipsWist jij al dat je heel eenvoudig een backup kunt maken van al je connecties op LinkedIn? Met een paar klikken sla je alle email adressen van al je connecties op. Zelf doe ik dit één keer in de maand.

Hoe je dit doet? Zoals gezegd, dat is heel eenvoudig:

  1. Klik in het hoofdmenu op Contacts.
  2. Scroll daar naar beneden en klik rechtsonder op de pagina op: Export connections.
  3. Maak een keuze hoe je de gegevens op wilt slaan (als CSV of VCF bestand).
  4. Voer de code in die op het plaatje staat (Security image). Dit is niet hoofdletter gevoelig. Vind je deze code moeilijk leesbaar, klik dan op Try a different image. Je kunt het ook voor laten lezen door op het geluidsicoontje rechts van het plaatje te klikken, maar dat is vaak moeilijk te verstaan.
  5. Klik vervolgens op Export.
  6. Op de volgende pagina begint de download automatisch. Mocht je het verkeerde type bestand hebben gekozen, geen probleem, annuleer de download en kies op die pagina alsnog het juiste bestandsformaat.

Heel veel succes en plezier met LinkedIn!

P.S. Mocht je meer hulp nodig hebben, overweeg dan ook eens LinkedIn Coaching; 1-op-1 begeleiding voor meer resultaat op LinkedIn, in minder tijd!

Groet,

~Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Backup, LinkedIn, Netwerken. Bookmark de permalink .

7 reacties op Ik wil een backup van mijn LinkedIn connecties! (leestijd: 60 seconden)

  1. Bedankt voor de tip.
    Een andere manier om een continu bijgewerkte backup te hebben van je LinkedIn connecties is gebruik maken van Xobni of de Social Connector van Outlook 2010.
    Beide bieden de mogelijkheid je Outlook te synchroniseren met LinkedIn en op die manier zelfs je contacten rechtstreeks via mail te benaderen.
    Leuke bijkomstigheid is dat het ook omgekeerd werkt en je direct vanuit Outlook met iemand kunt linken (het email adres is immers bekend)

    • Martin, dankjewel hiervoor. Ik ken de tool alhoewel ik er zelf niet mee werk. Ik gebruik zelf een Apple en deze tool die jij noemt is één van de uiterst zeldzame redenen voor mij om te denken aan een overstap naar Windows… toch doe ik het niet…😉 maar je hebt me overtuigd om eens een oude windows notebook wat ik nog ergens heb liggen weer eens aan te zwengelen. Bedankt!

  2. Er staan twee kleine spelfouten in je blogpost.
    Punt 4, regel 2 staat ‘moeijlijk’.
    punt 6, regel 1 staat ‘automatsich’.
    Dit is goed bedoeld en niet om te muggenziften.

    Voor de rest bedankt voor al deze LinkedIn tips. Als student zijnde is het ook belangrijk dat je vooruit kijkt voor na je studie, en deze tips helpen mij daar ook bij.

  3. Saskia Juijn zegt:

    Perry, dit is misschien een domme vraag..
    Maar waarom zou je eigenlijk iedere week een back-up willen maken van je LinkedIn contacts?
    Groet, Saskia Juijn

    • Daar zijn verschillende redenen voor Saskia. Iedereen hanteert daar zo zijn eigen strategie. Persoonlijk vind ik het belangrijk om regelmatig mijn lijst van email adressen van mijn contactpersonen up-to-date te houden.

  4. Sonja zegt:

    Ha Perry,
    Dank voor de tip! Zinvol – als altijd. Wel heb ik een vraag: als je het opslaat naar Outlook komt deze adressen dan allemaal in je adressenboek van outlook?
    Of is het een apart bestand. Ik zou mijn contacten nl graag in een apart bestand als back up hebben.
    En stel dat ik een paar vragen heb, doe je dan ook linkedin tips in 1 op 1 “coaching” telefonisch? Ik heb geen skype nl.
    Hart.groet,
    Sonja

Reacties zijn gesloten.