Twitter en LinkedIn! Met of zonder #in? (leestijd: 1 minuut)

linkedin tipsToen de koppeling tussen LinkedIn en Twitter tot stand kwam waarbij je je tweets als Status Update op je LinkedIn profiel kon laten verschijnen, en vice versa, was ik zeer enthousiast!

Over één ding was ik echter niet zo enthousiast, en dat was over de standaard instelling dat AL je tweets als Status Update op je LinkedIn profiel tenzij je aanvinkte dat je alleen tweets met #in (of #li) wilde laten verschijnen.

Dat is nu [gelukkig] veranderd. Als je nu een Twitter account toevoegt aan je LinkedIn profiel, word je op een aparte pagina gevraagd je Twitter account te bevestigen… dat is nu alles! Je Twitter account is nu toegevoegd aan je account!

Je wordt niet eens meer gevraagd om een keuze te maken uit allerlei settings, etc. Als je daarna toch wat van je Twitter instellingen wilt wijzigen, bijvoorbeeld als je wel al je Tweets wilt laten verschijnen als Status Update, dan kan dit via de LinkedIn Settings.

Als jij de oude instelling nog hebt dat al je Tweets verschijnen als Status Update, dan is mijn tip om dit aan te passen. Ik heb al ruim 200 mensen verborgen op mijn LinkedIn Homepage omdat ze al hun tweets doorplaatsen… niet dat ik deze mensen niet interessant vind, maar teveel Twitter berichten van één persoon op mijn LinkedIn Homepage werkt averechts: “meer is in dat geval dus echt minder!

Groet,

~Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Applications, Home, LinkedIn, Profiel, Settings, Twitter. Bookmark de permalink .

5 reacties op Twitter en LinkedIn! Met of zonder #in? (leestijd: 1 minuut)

  1. HR Brandboy zegt:

    Tijdens de Linkedin-opleidingen die ik geef, krijg ik ook regelmatig de vraag of het nuttig is om een Twitter-account aan het Linkedin-profiel te koppelen. En zo ja, alles door te plaatsen of enkel met #in.

    Hoewel ik (zoals jij) mensen aanraad om enkel de voor Linkedin relevante tweets te laten doorplaatsen, ben ik persoonlijk toch een voorstander van alles toe te laten. Ik vind dat mensen moeten beseffen dat platformen zoals Twitter en Linkedin niet dienen om elke gedachte te posten die bij hun opkomt. Of dit nu doorgeplaatst wordt of niet, als het alleen op Twitter staat en op spam begint te lijken, blokkeer ik deze mensen ook. Mensen moeten beseffen dat ze niet moeten delen om te delen, dat ze niet elke link die ze tegenkomen moeten delen om toch maar de status van goeroe te behalen.

    Ik laat alles doorplaatsen naar Linkedin, maar besef dat ik dit doe en besef daarom dat ik niet elke seconde kan verschijnen op iemand zijn Home. Maar niet iedereen staat hierbij stil. Kijk naar mensen die op Facebook een naaktfoto zetten en dan klagen dat de foto toch buiten hun profiel verspreid is geraakt. Dat is gewoon dom en niet weten dat online niet zomaar een wereld is waar alles kan en mag zonder gevolgen.

    Het kan zelfs nuttig zijn om alle tweets te laten doorplaatsen. Voorbeeld: Onlangs schreef ik op Twitter dat ik net de nieuwe Volvo s60 had test gereden. Nutteloze info voor mijn zakelijke netwerk zou je zeggen, maar twee prospecten van mij waren ook geïnteresseerd in deze auto en vroegen mijn mening. Een week later zaten we rond de tafel en waren we zaken aan het doen. De auto had niets met mijn werk te maken of droeg bij tot een vergroting van kennis, maar was wel de aanleiding tot het halen van business uit mijn netwerk. Mensen blijven mensen en doen graag zaken met mensen. Een minder zakelijke, maar toch aanvaardbare boodschap kan soms meer opleveren dan een geweldig link naar 1 of ander onderzoek.

    Ik volg je als je zegt dat je meer als 200 mensen hebt geblokt wegens spam. Maar deze zullen hoogstwaarschijnlijk irritant ervaren worden op elk platform waarop ze actief zijn. Deze mensen snappen gewoon de werking van deze media niet.

    Maar iedereen zijn mening hierover natuurlijk. Er is geen absolute waarheid.
    Trouwe volger en complimenten voor deze blog, keep up the good work.

    • Leg je jezelf niet een beperking op als je op Twitter je in moet houden, omdat het anders op LinkedIn teveel updates oplevert?

      Twitter en LinkedIn zijn communicatiekanalen die behoorlijk van elkaar verschillen. In (marketing-)communicatie wordt het logischerwijs ook heel anders ingezet.

      Twitter is véél sneller dan LinkedIn. Het is een compleet anders medium.
      En in tegenstelling tot LinkedIn heeft het geen duidelijke scheiding tussen zakelijk en privé.
      Dat mensen op Twitter dus anders -en meer- posten dan op LinkedIn vind ik niet meer dan logisch. Daarom raad ik altijd aan om niet alle tweets door te plaatsen.

      Zoals je terecht al opmerkt, er is geen absolute waarheid. Maar ik ben wel benieuwd naar jouw visie hierop.

  2. Hoi Perry,

    Inderdaad een vooruitgang.

    Wat me even niet duidelijk wordt uit je stukje: Als je losse tweets in je status update wilt hebben moet je dus nog steeds #in of #li gebruiken. Net als voorheen, toch? Of is daar nu ook iets in veranderd? Zo ja, dan was mij dat even niet opgevallen.

    Groet,

    Antoine

  3. Pingback: De kwestie #in (over de koppeling tussen Twitter en LinkedIn) - vaneldikmediaservices

Reacties zijn gesloten.