Is de #LinkedIn soep toch niet zo heet!?! (leestijd: 1 minuut)

linkedin tipsLinkedIn heeft dus inderdaad de mogelijkheden beperkt om leden waarmee je nog niet direct verbonden bent een gratis bericht te sturen vanaf hun profiel. Er is echter een work-around!

Stel je wil iemand een bericht sturen en je ziet dat je een LinkedIn groep met deze persoon deelt. Op zijn of haar LinkedIn profiel, biedt LinkedIn dan alleen de mogelijkheid om een InMail te sturen, dat kost je $10.

Als je echter naar de bewuste LinkedIn groep gaat die je met deze persoon deelt, en onder het kopje Members zoekt naar deze persoon, krijg je een lijst met zoekresultaten te zien waarin deze persoon wordt genoemd.

Als je dan met je muis op het bewuste profiel gaat, verschijnt de opties (rechts):

  • Invite to connect
  • Send message

Door Send Message te selecteren, kun je die persoon dus toch kosteloos benaderen.

LinkedIn wil de mogelijkheden voor spammers dus beperken, maar iedereen dus nog wel de mogelijkheid blijven bieden om met groepsleden in contact te komen. Dat is natuurlijk uitstekend.

Persoonlijk denk ik echter dat de maatregel te restrictief is en het het netwerken via LinkedIn niet bevordert. En dat is jammer.

Fijn weekend,

~Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in InMail, LinkedIn, Netwerken, Profiel. Bookmark de permalink .