Deze #LinkedIn vraag kreeg ik de laatste tijd opvallend vaak! (leestijd: 30 seconden) #litip

linkedin tipsVandaag wil ik een vraag beantwoorden die mij laatste tijd opvallend veel gesteld wordt: “Hoe pas ik een oude positie aan op LinkedIn?

Die vraag is best te begrijpen. Achter iedere huidige (current) positie staat namelijk een duidelijke [edit] knop. Die staat er echter niet achter je oude (past) posities.

Dat is inderdaad het geval in het blok waar al je posities, je connecties, je websites, etc. worden genoemd, staat geen [edit] knop achter je oude posities. Als je echter naar beneden op de pagina scrollt, naar de bewuste positie, zie je deze [edit] knop wel achter iedere oude positie staan. Daar kun jij je positie aanvullen, veranderen of verwijderen.

Succes,

~Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Experience, LinkedIn, Profiel. Bookmark de permalink .

2 reacties op Deze #LinkedIn vraag kreeg ik de laatste tijd opvallend vaak! (leestijd: 30 seconden) #litip

  1. Sonja Epping zegt:

    Hallo Perry,
    Dank je wel voor al je goede tips.
    Kun je ook vertellen hoe je een “current” positie wijzigt in volgorde – zonder dat je je aanbevelingen kwijt bent? Stel je hebt een vrijwillige positie en een eigen bedrijf (zoals mijn partner) hoe krijg je dan je eigen bedrijf bovenaan? (in de headline is het wel gelukt, maar daaronder niet).
    Ik hoor graag.
    Hartelijk dank.
    Sonja

    • Hallo Sonja,

      Dat is inderdaad ook een vraag die mij regelmatig bereikt. Helaas kun je daar alleen de volgorde aanpassen door met de aanvangsdata te spelen.

      LinkedIn zet automatisch die positie waar je als laatste bent begonnen bovenaan. Persoonlijk vind ik dit een tekortkoming van LinkedIn en ik heb dan ook al enkele malen de suggestie gestuurd om dat iedere gebruiker zelf de volgorde van zijn huidige functies kan ordenen.

      Mijn suggestie aan jou, en iedereen die dit leest, om ook deze suggestie aan LinkedIn te sturen via de ‘Send Feedback’ knop onderaan iedere LinkedIn pagina.

      Groet,
      ~Perry

Reacties zijn gesloten.