Verstop vervelende spammers op #LinkedIn!! (leestijd: 1 minuut) #litip

linkedin tipsIk log in op mijn LinkedIn pagina en wat zie ik? Een hele waslijst aan updates van  één en dezelfde persoon!!

Spam? Dat is misschien een groot woord! Maar opdringerig vind ik het zeker! Mijn advies, verwijder deze updates uit je Timeline en verstop deze (vaak onbewuste) spammers voorgoed!!

Hoe doe je dat? Hier een korte uitleg!

Hier zie je bijvoorbeeld een bericht wat via Twitter is doorgeplaatst waar ik persoonlijk heel weinig mee kan:

Aangezien ik al eerder dit soort berichten van deze persoon ben tegengekomen die via Twitter worden doorgeplaatst naar LinkedIn besluit ik nu dat ik haar berichten voortaan niet meer wil zien.

Als ik met mijn muis op haar bericht ga staan, verschijnt de term “Hide” rechts in haar bericht (hier geel gemarkeerd):

Als je daarop klikt, dan worden haar berichten dus voortaan niet meer getoond op jouw Homepage.

Heb je er per ongeluk op geklikt, dan kun je nu nog altijd op Undo klikken:

Wil je op een later tijdstip haar updates weer ontvangen, lees dan mijn blog a.s. donderdag met tekst en uitleg over hoe je dit doet.

P.S. zorg dat JIJ niet wordt verborgen door je connecties en plaats alleen bewuste Tweets door naar LinkedIn (met #in). Lees daarvoor mijn uitleg over dit thema (leestijd 1 minuut).

Groet,

~Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Home, LinkedIn, Netwerken. Bookmark de permalink .

5 reacties op Verstop vervelende spammers op #LinkedIn!! (leestijd: 1 minuut) #litip

  1. Dag Perry,

    Hier ben ik blij mee. Ik erger mij ook aan mensen die voortdurend twitteren en deze dan automatisch doorsturen naar LinkedIn. Het is vaak informatie dat zakelijk weinig hout snijdt! Ik heb de automatisch koppeling ook verwijderd. Want ik wil mijn netwerk niet belasten met mijn twitterberichten. Wie mijn tweets wil volgen moet mij maar volgen via Twitter.

  2. Leander zegt:

    @Perry – Dank je!! Ik vind het ook zeer irritant. Ga het meteen toepassen!

    @Marc – is je Twitter automatisch gekoppeld aan je LinkedIn? Dat wist ik niet – komen mijn tweets dus ook bij anderen. Niet echt zakelijk nee… Thanks voor de tip!

  3. Diane zegt:

    Ziet de twitterende Linkiner ook dat jij zijn berichten ‘verborgen hebt?

  4. Zelf gebruik ik een programma als Tweetdeck of Seesmic. Daarin kunnen je per update aangeven bij welke social media je het wilt plaatsen.

Reacties zijn gesloten.