Wat mot je? #ontvrienden op #LinkedIn (leestijd: 60 seconden)

linkedin tipsDe vraag wordt mij verrassend vaak gesteld! Hoe ontvriend ik iemand op LinkedIn? Hoe haal ik iemand uit mijn  lijst van contacten?

Mijn eerste antwoord is altijd: “Vind je mij niet meer leuk dan?” ;-). Mijn tweede antwoord is meer to-the-point. Hier een eenvoudig stappenplannetje:

  1. klik in het LinkedIn hoofdmenu op Contacts
  2. klik op Remove Connections, je vindt dit rechtsboven in het scherm, net onder het LinkedIn zoekveld
  3. Selecteer de relatie die je wilt verwijderen uit je lijst en klik op de knop Remove Connections
  4. Bevestig dit daarna door op Yes, remove them te klikken

De relatie is nu verwijderd uit jouw lijst. Twee punten zijn hierbij belangrijk om te weten:

  1. De persoon in kwestie krijgt er geen melding van dat hij/zij is verwijderd uit jouw lijst. Als zij hun contactlijsten op LinkedIn héél, héél goed bijhouden, dan kunnen ze het wellicht merken… maar wie doet dat nou? 😉
  2. Als jij iemand hebt verwijderd, kan deze persoon jou niet meer toevoegen of uitnodigen. Wel kun jij de relatie weer herstellen door hem/haar weer uit te nodigen.

Veel connecties hebben op LinkedIn is belangrijk! Daardoor krijg jij weer meer 2de lijns connecties. Zorg er wel voor dat het over het algemeen wederzijds waardevolle connecties zijn.

P.S. bonus-tip: nodig een paar Nederlandse superconnectors uit en vergroot jouw 2de lijns netwerk exponentieel!

Groet,

~Perry

Over Perry van Beek

Ik deel graag mijn LinkedIn kennis met mijn relaties. Heb jij een concrete LinkedIn vraag, of heb jij een directe suggestie voor een LinkedIn tip, laat 't mij dan nu weten!
Dit bericht werd geplaatst in Invitations, LinkedIn, Netwerken. Bookmark de permalink .

3 reacties op Wat mot je? #ontvrienden op #LinkedIn (leestijd: 60 seconden)

  1. Perry, ik kan mij voorstellen dat men belang hecht aan veel (onbekende) connecties. Ik accepteer zelf eigenlijk alleen maar uitnodigingen van mensen die ik ken of waar ik echt contact mee heb gehad. Wellicht heb ik daardoor nog nooit hoeven ontvrienden.
    Misschien kun je je eerste antwoord hierboven toch eens serieus uitwerken in een Linkedin-tip? Wat is het belang van veel, weinig of genoeg connecties op LinkedIn, eventueel per beroepsgroep of inschrijvingsdoel op LinkedIn? En met welke doelen kun je je inschrijven op LinkedIn? En wat is het ideale aantal connecties daarbij? En wat zijn interessante connecties en waarom?

  2. Bedankt, laatst zei iemand tegen me dat dit bij Linkedin niet zou kunnen. Kwats.

  3. Ik sluit mij volledig bij Johan Harkema aan. Zeker je opmerking “Veel connecties hebben op LinkedIn is belangrijk!” mist nu juist het doel van social media, namelijk sociaal zijn. De waarde per connectie daalt direct. Daarnaast sta je met je mond vol tanden als iemand je vraagt “Ik zie op LinkedIn dat je Jan Mulder kent. Waar ken je hem van?”.

    Ik zeg: vooral NIET connecten met superconnectors, en pas vrienden maken als je langer dan een half uur met iemand hebt gesproken.

Reacties zijn gesloten.